TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması´na, Sivrihisar’ın Başarısı Damga Vurdu
343
12:31
02.03.2019

50. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Bursa Bölge Yarışmasına 2 projeyle katılan Sivrihisar Nurbiye Gülerce Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi; 1 birincilik ve 1 üçüncülük olmak üzere katılan 2 projede ödül almıştır.
              Bu yıl 50. Düzenlenen liselerarası araştırmacı yarışmalarına Nurbiye Gülerce MTAL’den Okul Psikolojik Danışmanı Asiye Dursun danışmanlığında hazırlanıp gönderilen iki proje bölge sergisine davet edilmiştir.
               Ecem Özyiğit ve Yelda Akkuş tarafından hazırlanan sosyoloji projesi z kuşağı için aile birliği önemli midir? İsimli projedir. Sosyolojinin temel konularından biri olan aile anlaşılması ve önemi kavranılması gereken bir konudur. Değişen ve gelişen şartlara rağmen aile kavramı yapısal olarak değişim gösterse bile varlığını yüzyıllardır sürdürebilmektedir. Yaşanan değişimler ve yeni nesil olarak adlandırılan z kuşağının aile birliğine verdikleri önem ve aile birliği algılarını araştırmanın oldukça önemli olduğu düşünülmektedir. bu nedenle bu araştırmada z kuşağının aile birliğine verdikleri önem çeşitli değişkenler bakımından ele alıp araştırılmakta ve algılarına dair metaforlarla sürecin desteklenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma örneklemini 171 Kız 129 Erkek olmak üzere toplam 300 ergen oluşturmaktadır. Araştırmada kişisel bilgi formu ve aile birliğine verilen önem ölçeği kullanılmış ve SPSS ile gerekli analizler yapılmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında ergenlerin aile birliğine verdikleri önemin, anne baba medeni durumu, cinsiyet, aile yapısı ve anne baba tutumuna göre farklılaştığı görülmektedir. Bu bulguların sonucunda birtakım öneriler sunulmuştur.
              Feride Şekercioğlu ve Derya Şahin tarafından hazırlanan psikoloji projesi ise İnsanı Akıllı Telefona Bağlayan Yaşantıları Mıdır? Adlı çalışmadır. Gelişen teknoloji hayatın her alanında kendini hissettirmektedir. İnsanlar doğdukları andan itibaren teknoloji ve internet ile iç içe bulunmaktadır. Özellikle son yıllarda akıllı telefonların gelişmesi ile internet kullanımı daha kolaylaşmış ve ergen grubu tarafından daha tercih edilir hale gelmiştir. Sağlıklı kullanımı halinde faydalı olan internet ve teknoloji kimi zaman olumsuz etkilere de sahip olabilmektedir. Bu araştırmanın amacı ise ergenlerin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin ne olduğu olumlu ya da olumsuz yaşantıları ile ilişkili olup olmadığı ve bazı sosyodemografik değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını araştırmaktır. Bu bağlamda ergenlerde akıllı telefon bağımlılığı ölçeği ve olumlu olumsuz yaşantı ölçeği kullanılmıştır. Araştırma grubunu Anadolu Lisesi ve Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde öğrenimine devam eden 121 erkek ve 179 kız toplam 300 ergen bulunmaktadır. Araştırma bulgularına bakıldığında en çok destek alınan kişinin, erteleme davranışının ve cinsiyetin akıllı telefon bağımlılığı ve olumlu olumsuz yaşantılar üzerinde etkili olduğu görülmektedir. Olumlu olumsuz yaşantılar ve akıllı telefon bağımlılığı arasında da ilişki vardır. Bu bulguların sonucunda birtakım öneriler sunulmuştur.
              Sivrihisar Nurbiye Gülerce Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri Derya Şahin ve Feride Şekercioğlu “İnsanı Akıllı Telefona Bağlayan Yaşantıları Mıdır?” isimli projesiyle Psikoloji alanında  birinciliği elde ederek, büyük bir başarıya imza atmışlardır.
              Ayrıca, Sivrihisar Nurbiye Gülerce Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri Ecem Özyiğit ve Yelda Akkuş Sosyoloji alanında bölge üçüncüsü olmuşlardır.
              TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması´nda  Psikoloji alanında birinci olan projemiz Ankara´da düzenlenecek büyük finale katılmaya hak kazandı.
              Bursa Uludağ Üniversitesi´nin ev sahipliğinde gerçekleştirilen TÜBİTAK Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması´nda dereceye girenler belirlendi. Prof. Dr. Mete Cengiz Kültür Merkezi´nde yapılan ödül törenine İl Milli Eğitim Müdürümüz Hakan Cırıt, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Eyyüp MUTLU, Okul Müdürümüz Nazım KIZILOĞLU öğretmenler ve öğrenciler katıldı.
              Yarışmanın online ön değerlendirme aşamasında 1599 projenin incelendiğini kaydeden Özkan, jüri üyeleri tarafından yapılan değerlendirmenin ardından 100 projenin bölge sergisine davet edildiğini söyledi. Bölge sergisinde Balıkesir, Bilecik, Bursa, Kütahya, Çanakkale, Eskişehir ve Yalova´dan projelerin sergilendiğini belirten Özkan; "Başvurular toplam 12 alanda yapıldı. Başvuru sayısına bakıldığında en fazla başvuru yapılan bölgelerden birisi olduğumuzu söyleyebiliriz. Ön değerlendirme aşamasında bölgemiz dışından 36, bölgemizden 66 öğretim üyesi olmak üzere toplam 102 öğretim üyesi projelerimizi değerlendirdi. Bölge sergisinde ise tam 36 öğretim üyemiz projeleri değerlendirdi ve yapılan değerlendirmeler sonucunda Ankara´da yapılacak Türkiye finali için 18 finalist proje ve her alanda ikinciler ile üçüncüler belirlendi. 1599 projeyi hazırlayan tüm öğretmenlere ve öğrencilere ayrı ayrı teşekkür ediyoruz" dedi.

02-03-201902-03-201902-03-201902-03-201902-03-201902-03-201902-03-2019

Yayın Tarihi: 02.03.2019