Bu yıl 50´ncisi düzenlenen liselerarası araştırmacı yarışmalarına Nurbiye Gülerce MTAL’den Okul Psikolojik Danışmanı Asiye Dursun danışmanlığında hazırlanıp gönderilen 2 projemiz Bursa’da düzenlenecek bölge sergisine davet edilerek İlimizi temsil hakkı kazanmıştır. Ecem özyiğit ve Yelda Akkuş tarafından hazırlanan Sosyoloji projesi “Z Kuşağı İçin Aile Birliği Önemli midir?” isimli projedir. Sosyolojinin temel konularından biri olan aile, anlaşılması ve önemi kavranılması gereken bir konudur. Değişen ve gelişen şartlara rağmen aile kavramı yapısal olarak değişim gösterse bile varlığını yüzyıllardır sürdürebilmektedir. Yaşanan değişimler ve yeni nesil olarak adlandırılan Z kuşağının aile birliğine verdikleri önem ve aile birliği algılarının araştırmanın oldukça önemli olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle bu araştırmada Z kuşağının aile birliğine verdikleri önem çeşitli değişkenler bakımından ele alıp araştırılmakta ve algılarına dair metaforlarla sürecin desteklenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma örneklemini 171 Kız 129 Erkek olmak üzere toplam 300 ergen oluşturmaktadır. Araştırmada kişisel bilgi formu ve aile birliğine verilen önem ölçeği kullanılmış ve Spss ile gerekli analizler yapılmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında ergenlerin aile birliğine verdikleri önemin, anne baba medeni durumu, cinsiyet, aile yapısı ve anne baba tutumuna göre farklılaştığı görülmektedir. Bu bulguların sonucunda birtakım öneriler sunulmuştur.
Feride Şekercioğlu ve Derya Şahin tarafından hazırlanan Psikoloji projesi ise “İnsanı Akıllı Telefona Bağlayan Yaşantıları mıdır?” isimli çalışmadır. Gelişen teknoloji hayatın her alanında kendini hissettirmektedir. İnsanlar doğdukları andan itibaren teknoloji ve internet ile iç içe bulunmaktadır. Özellikle son yıllarda akıllı telefonların gelişmesi ile internet kullanımı daha kolaylaşmış ve ergen grubu tarafından daha tercih edilir hale gelmiştir. Sağlıklı kullanımı halinde faydalı olan internet ve teknoloji kimi zaman olumsuz etkilere de sahip olabilmektedir. Bu araştırmanın amacı ise ergenlerin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin ne olduğu olumlu ya da olumsuz yaşantıları ile ilişkili olup olmadığı ve bazı sosyodemografik değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını araştırmaktır. Bu bağlamda ergenlerde akıllı telefon bağımlılığı ölçeği ve olumlu olumsuz yaşantı ölçeği kullanılmıştır. Araştırma grubunu Anadolu Lisesi ve Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde öğrenimine devam eden 121 erkek ve 179 kız toplam 300 ergen oluşturmaktadır. Araştırma bulgularına bakıldığında en çok destek alınan kişinin, erteleme davranışının ve cinsiyetin akıllı telefon bağımlılığı ve olumlu olumsuz yaşantılar üzerinde etkili olduğu görülmektedir. Olumlu olumsuz yaşantılar ve akıllı telefon bağımlılığı arasında da ilişki vardır. Bu bulguların sonucunda birtakım öneriler sunulmuştur.
Projede emeği geçen okul yöneticilerimizi ,öğretmenimizi ve öğrencilerimizi tebrik ederiz.