Hasan Karacalar Ortaokulu bu sene Nisan ayında gerçekleştirilecek olan Uluslararası TIMSS 2019 Nihai Uygulamasında ülkemizi temsil etmek üzere seçilmiştir. TIMSS ´i tanıtmak ve motivasyonu artırmak için ilçe çapında düzenlenen programa İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Eyyüp MUTLU, Sivrihisar Belediye Başkanı Sayın Hamid YÜZÜGÜLLÜ, İlçe Emniyet Müdürü Sayın Göksel KÖK, İlçe Jandarma Komutanı Sayın Yüzbaşı Fatih KURT, Belediye Başkan Yardımcısı Sayın Hüseyin İLHAN, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürlerimiz Sayın Ahmet Gültekin AYDOĞAN ve Mehmet TETİK, okul müdürleri, öğrenci ve velileri katılmıştır. Programda okulu tanıtan ve TIMSS hazırlıklarını gösteren video gösteriminden sonra Hasan Karacalar Ortaokulu Müdürü Engin YAZAR TIMSS hakkında kısa bir bilgilendirme sunumu gerçekleştirdi. Daha sonra İlçe Milli Eğitim Müdürü Sn. Eyyüp MUTLU salondaki konuklara hitap etti. Ardından sınava katılacak 5. ve 8. sınıf öğrencilerimize Sivrihisar Belediyesi´nin hazırladığı hediyelerin takdim edilmesiyle program sona erdi.
TIMSS- Trends in International Mathematics and Science Study: Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması
Öğrencilerin matematik ve fen alanlarında kazandıkları bilgi ve becerilerin değerlendirilmesine yönelik bir tarama araştırmasıdır. Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) IEA’nın bir projesidir.
Dünyadaki en büyük ve en kapsamlı uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme çalışmasıdır.
5. ve 8. sınıf düzeyindeki öğrencilere uygulanır.4 yılda bir yapılmaktadır.
TIMSS, öğrenci başarılarındaki eğilimleri izlemekte ve ulusal eğitim sistemleri arasındaki farklılıkları belirlemektedir. ABD Eğitim Bakanlığı, İngiltere Eğitim Araştırma Kuruluşu, Boston College ve katılımcı ülkeler tarafından finansal olarak desteklenmektedir.
TIMSS Projesinin Amacı
TIMSS’in temel amacı, dünya çapında matematik ve fen eğitim öğretiminin gelişmesine yardımcı olmaktır.
TIMSS, katılımcı ülkelere aşağıdaki soruların cevaplarını bulmasına yardımcı olur:
- Öğrencilerimizin matematik ve fende durumu nedir?
- Zaman içinde bu durum iyileşiyor mu?
- Durumumuzu nasıl geliştirebiliriz?
- Diğer ülkelere göre durumumuz nasıl?
- Diğer ülkeler başarının arttırılması konusunda ne yapıyor?